Trochę o nas

Fabuła
Rok 2000. W tajnym laboratorium na obrzeżach Północnej Nerywii wybucha pożar. Wszyscy ludzie ratują to co się da, a zmodyfikowane genetycznie zajęczaki wypuszczają na wolność. Kilkanaście królików ucieka do lasu znajdującego się daleko od płonącego laboratorium i kilkaset metrów od najbliższego miasteczka. Stworzenia, aby przetrwać skupiają się w jedną dużą grupę i tworzą swoją własną króliczą cywilizację. Z czasem grupa staje się tak duża, że zajęczaki muszą rywalizować o każdy kawałek trawy. Powstają więc trzy grupy dzikusów, które nazwały się Stadem Bzu,  Stadem Nagietka oraz Stadem Jaśminu. Od tamtych zdarzeń minęło wiele pokoleń.
Jest rok 2050, a króliki dalej żyją w trzech stadach, czasem ze sobą rywalizując, a czasem współpracując oraz dalej przekazując lekko zmodyfikowane geny swoich przodków.

Wierzenia
Już od kilku lat i my mamy swoją wiarę. Wierzymy, że dusze zmarłych królików po śmierci idą do nieba zwanego Gwiezdną Polaną. Tam dusze w końcu zaznają spokoju i mogą sobie kicać do woli. Nie mają żadnych zmartwień ani problemów. Jest też zły odpowiednik Gwiezdnej Polany, czyli Dolina Upadłych. Do niej trafiają króliki, które za żywota były złe. Zabijały i gwałciły lub po prostu często łamały kodeks.
Wiarę tę zapoczątkował królik o imieniu Tapic [Tajemnicza Myśl]. Nikt nie wiedział, skąd się wziął, ani co robił przed swoim pojawieniem na tych ziemiach. Ilekroć Tapic jest wspominany, tylekroć wszyscy mówią, że został zesłany przez samych mieszkańców Gwiezdnej Polany. To właśnie ten królik zapoczątkował wszystkie zgromadzenia, wiarę oraz kodeksy, których przestrzegamy. To też ten sam typ, który pokazał święte miejsce, którym jest Księżycowy Wodospad i przy którym Zastępcy stają się Przywódcami, a Medycy spotykają się co miesiąc. Niestety lub stety Tapic zniknął tak szybko, jak się pojawił, odchodząc do Gwiezdnej Polany, aby tam skończyć swoją misję oraz rozpocząć nową, którą jest opiekowanie się wszystkimi zajęczakami z Nywerii.
Na tym jednak historia Tapic'a się nie kończy, ponieważ wokół niego powstało wiele rozmyślań nad tym, jak wygląda legendarny zwierz. Jedni mówią, że był on biały w czarne kropki i z czarnym paskiem na środku grzbietu, inni sądzą, że był on albinosem o czerwonych oczach, a jeszcze inni mówią, że był szarym starcem z oklapniętymi uszami. Kto ma rację? Tego chyba nigdy się nie dowiemy...

Kodeksy
Kodeks ogólny
1. Nie wkraczaj na terytorium innego stada.
2. Zgromadzenie wszystkich czterech stad odbywa się przy pełni księżyca podczas rozejmu, który trwa przez całą noc. W tym czasie stada nie mogą walczyć.
3. Granice muszą być patrolowane i znakowane codziennie. Walcz z każdym królikiem, który je przekroczy.
4. Jedzenia podczas patrolu jest zabronione.
5. Żaden królik nie może zostawić króliczka w bólu lub niebezpieczeństwie, nawet jeśli pochodzi z innego stada.
6. Słowo lidera jest prawem.

Kodeks Medyka
1. Aby zostać Medykiem, dany królik musi wyrazić samodzielne chęci, a jego rodzina zgodę na to.
2. Medyk musi pomóc każdemu królikowi, który takowej pomocy potrzebuje bez względu na rangę czy pochodzenie.
3. Medyk powinien wyszkolić swojego ucznia przed zakończeniem 40-stego miesiąca życia.
4. Medyk może mieć partnera oraz raz w życiu młode, pod warunkiem, że wyszkolił swojego ucznia i ma ukończone 40 miesięcy.
5. Każdy medyk oraz jego uczeń są zobowiązani uczestniczyć w comiesięcznym zgromadzeniu medyków przy Księżycowym Wodospadzie.
6. Medyk może walczyć tylko w obronie własnego życia.

Kodeks Wojownika i Kodeks Patrolującego
1. Bronić swojego stada, nawet za cenę życia. Możesz przyjaźnić się z członkami innych stad, ale twoja lojalność musi pozostać przy twoim stadzie.
2. Króliczki muszą ukończyć cztery księżyce, aby zostać uczniami.
3. Nowo mianowani wojownicy lub patrolujący muszą odbyć w ciszy nocne czuwanie nad stadem w noc po otrzymaniu nowego imienia.
4. Królik nie może zostać zastępcą, jeżeli nie wyszkolił choć jednego ucznia.
5. Zastępca zostaje liderem, kiedy ten umrze.
6. Po śmierci zastępcy, jego następca musi zostać wybrany, zanim słońce wzejdzie trzeci raz.
7. Honorowy wojownik nie musi zabijać przeciwnika, aby wygrać z nim bitwę, chyba że morderstwo jest konieczne przy samoobronie.
8. Patrolujący walczą tylko w obronie własnej.
9. Wojownik wyrzeka się dawnego życia samotnika, nieważne jak dobre lub okrutne ono było.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szamanka Bajkowe Szablony